Aktivitet Progress:
Detta innehåll kan endast våra medlemmar ta del av – testa 3 dagar helt gratis här eller logga in…

Dagens pass består av både Mindfulness och några Yinyoga övningar.

  • Stillhet med klockor 5 minuter
  • Vilande fjäril
  • Liggande vridning

Mindfulness

Stillhet med klockor – 5 min

Vi övar oss i att lyssna på djupet.

Yinyoga

Vilande fjäril

Vänd uppmärksamheten inåt och landa i denna härliga position, som öppnar upp i höfter och bröstkorg.
Hjälp: Om du får ont i ryggen av kudden, ta bort den. Känner du att du ligger och spänner dina ben, lägg kuddar under utsidan av dina knän, så att du kan slappna av i dina höfter.
Längd: 5 minuter

Liggande vridning

En position där nästan hela kroppen är involverad. Om man bara har tid att göra en position, så är denna riktigt bra. Framförallt om man känner sig stel i ryggen och/eller framsidan av bröstkorgen.
Hjälp: Lägg ett stöd under axeln/armen om du ligger och spänner dig här. Känns det som om du spänner dina ben och de åker isär när du ligger och slappnar av, lägg en kudde mellan knäna.
Längd: 5 min/sida

Liggande vridning höger

Liggande vridning vänster